woensdag 22 juni 2011

Duchamp, Breiwerkwest, Alain de Botton en Michel Onfray.





Ik vond het gisteren een geslaagde avond. Jullie zijn een ideaal publiek: de te behandelen theorieën worden me in de schoot geworpen! Ik kondigde aan dat ik volgende keer, 5 juli een boekje van Alain de Botton ga gebruiken. Alain de Botton is mijn favoriete hedendaagse filosoof en ik kan al zijn boeken aanbevelen maar vooral, om te beginnen, 'De troost van de filosofie'. We gaan op 5 juli zijn boek 'Religie voor atheisten' gebruiken. (dat je geenszins voor de gelegenheid hoeft aan te schaffen). Ik had het ook over Michel Onfray, die in Frankrijk een soort beweging heeft opgericht waar genieten van kunst, voedsel en kennis (denken) centraal staat. http://nl.wikipedia.org/wiki/Michel_Onfray Ik gebruik af en toe teksten uit zijn boekje 'Anti-handboek voor de filosofie'. Hieronder staan ook wat mooie definities van 'Kunst' van jullie post-it-papiertjes.

De website van Ellis Bartolomeus BREIWERKWEST is www.breiwerkwest.nl en is hiernaast ('websites') aanklikbaar.



alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5620990051622656434" />



Geen opmerkingen:

Een reactie posten